2018-05-23 05:50Pressmeddelande

Jonas Regnér blir Saltå Kvarns nya VD

Jonas Regnér ny VD på SaltåJonas Regnér ny VD på Saltå

Saltå Kvarn har rekryterat Jonas Regnér till posten som VD. Jonas tillträder tjänsten 1 september.

Saltå Kvarn har rekryterat Jonas Regnér till posten som VD. Jonas Regnér har lång erfarenhet av snabbrörliga konsumentvaror från bland annat Axfood, Coop och Gooh AB. Som försäljnings- och marknadschef och senare VD för Gooh AB tog Jonas bolaget från noll till över 100 mkr i omsättning och marknadsledande position. Jonas har även haft interimsuppdrag som marknadschef för Life AB, jobbat som Change Manager i Svenska Blomstergruppen med varumärken som Rydells och S-Blommor, samt även varit rådgivare och styrelseledamot åt uppstartsbolag som Yollibox och Belly Balance.

”Med över 50 års närvaro i Järna och på den svenska marknaden, är varumärket och verksamheten Saltå Kvarn mer känd och mer rätt i tiden än någonsin, med produkter och ett omtyckt varumärke som representerar moderna hållbara värderingar och som attraherar flera generationer av konsumenter. Jag är oerhört glad över förtroendet att få leda Saltå Kvarn och tillsammans med alla kompetenta medarbetare och våra kunder utveckla framtida försäljning, lönsamhet, kunderbjudande och varumärke. ” - säger Jonas Regnér om det nya uppdraget. Jonas tillträder tjänsten 1 september.

Saltå Kvarn är ett litet företag med stora drömmar om god mat som produceras på jordens villkor. En prick på kartan med en tydlig vision som de hoppas ska spridas över hela världen – hektar för hektar. Deras metod är kompromisslös, men syftet är gott. Ja, till och med utsökt. De erbjuder god mat med hög naturlig kvalitet och positiv miljöpåverkan, även om det krävs att de måste gå ett par obekväma steg längre än alla andra för att nå dit.