2020-08-20 10:38Pressmeddelande

Saltå Kvarn utökar sitt sortiment av goda, nyttiga snacks med nyheterna Krispiga Äpplen & Krispig Mango. 100 % ekologisk frukt i perfekt krispiga bitar.

Krispiga Äpplen & Krispig Mango från Saltå KvarnKrispiga Äpplen & Krispig Mango från Saltå Kvarn

Nyttigare snacks är en tydlig trend och ett bra alternativ till godis för både vuxna och barn. Ekologiska Saltå Kvarn ser en ökad förfrågan och fyller nu på med ännu fler produkter i sitt snackssortiment – Krispiga Äpplen & Krispig Mango.

Krispiga Äpplen & Krispig Mango är gjorda på 100% ekologisk frukt, de är fiberrika, utan tillsatser och utan socker. Ett perfekt snack att äta ”on the go” för att hålla energin uppe.

De torkas på låg värme för att bevara den goda smaken och alla nyttigheter. Resultatet är intensivt krispiga äpple- respektive mangobitar, rika på fiber och vitamin C.

”Nyttiga snacks är väldigt roligt att jobba med. Dels är det mycket nyttigare än godis, men det är också kul att se hur positivt överraskade många verkar bli över hur gott de smakar. För en förälder som vill undvika att ge barnen godis är det här produkter som är väldigt välkomna. Men vi har också sett att de fungerar fint som snacks för vuxna som behöver hålla energin uppe”, säger Jonas Regnér, vd på Saltå Kvarn.

Krispiga Äpplen finns vid lanseringen att köpa på Willys, Hemköp och Mat.se. Krispig Mango säljs på ICA.

Vill du ha smakprover, kontakta Patricia Johansson på patricia.johansson@saltakvarn.se.